משפר בגרות – אתה לא לבד

כל מי ששוקל את צעדיו בעולם האקדמיה יודע שללא קשר למסלול הלימודים שבו הוא יבחר – כל מוסד לימודים אקדמי דורש תעודת בגרות כתנאי להרשמה ובחלק מהמסלולים – גם כתנאי לקבלה. יש תחומי לימוד שציוני הבגרות הדרושים על מנת להתקבל אליהם צריכים להיות גבוהים ויש כאלה שעצם קיומה של תעודת הבגרות היא התנאי להרשמה וקבלה. יחד עם זאת – יש לא מעט אנשים בוגרים אשר מסיבות כאלה ואחרות לא השלימו את ההתחייבויות לקבלת תעודת הבגרות בשנות לימודיהם בתיכון וכעת עליהם להשלים על מנת להירשם ללימודים אקדמיים.

איך משלימים או משפרים בגרות?

אפשרות נוספת היא ניסיון לשפר את ציוני תעודת הבגרות על מנת להגדיל את הסיכויים להתקבל למסלול לימודים אקדמי זה או אחר. נשאלת השאלה – איך לומדים? אפשר, מצד אחד ללמוד לבד בבית בעזרת ספרים או שיעורים מקוונים. מצד שני – אפשר וכדאי להירשם לבית ספר שיש בו מורה ותלמידים והשיעורים מתקיימים בו בשעות אחר הצהריים או הערב וכך מתאימים לסדר היום של אנשים שבשעות הבוקר נמצאים בעבודה. למרות שנדמה שלכל אדם תתאים דרך לימוד שונה – בפועל הרבה יותר מומלץ ללמוד בקבוצה ולא לבד.

היתרונות של למידה בקבוצה

יש משהו מקיף, מגונן ומרגיע בתהליך למידה בחברותא. אפשר ליהנות מסיעור מוחות עם שאר התלמידים, אפשר להיעזר זה בזה לצורך הבנה מעמיקה של החומר הנלמד ואפשר אפילו למצוא חברויות חדשות, שכן לאלה שנרשמים ללימודים לצורך השלמה או שיפור הבגרויות יש לא מעט תחומי עניין משותפים או שהם בגילאים דומים. אי אפשר כלל להשוות את האווירה והתחושה המקבלת והעוטפת של קבוצת לימוד אל מול למידה לבד בדרך שבה אין עזרה מסביב, אין את מי לשאול שאלות או לקבל תמיכה כאשר החומר הופך לקשה או מאתגר יותר.

סיכויי ההצלחה כשלומדים בקבוצה

תלמיד שלומד במקום מסודר עם מורה ותלמידים יכול כאמור ליהנות גם ממחשבות או תשובות שעונים סביבו החברים שלו. כך יש סיכוי הרבה יותר גדול שהוא יבין טוב יותר את החומר, יצליח לפתור את התרגילים או לענות על השאלות וגם יאמץ דרכי חשיבה שהוא חשוף אליהן כשהוא מוקף בתלמידים נוספים. אין ספק שכך לומדים הרבה יותר טוב, מבינים את החומר הנלמד וכך גם יעלה באופן משמעותי הסיכוי להצליח בבחינה הקרובה ולקבל בה ציון טוב כמו שרוצים ומקווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>