לימודי פסיכומטרי בחרשן
הכנה לפסיכומטרי בחרשן
הקורס ב"חרשן" מתחיל במעבר על חומר בסיס במתמטיקה. מדובר בנושאים לא פסיכומטריים אלא נושאי מתמטיקה פשוטים כמו חיבור וחיסור, עבודה עם שברים, פתרון משוואות ועוד. הדבר נולד עקב היכרות עם הבעייתיות הקשה שיש לתלמידים שלא נגעו בחומר הזה מספר שנים.
לאחר יישור הקו הזה מתחילים לעבוד במקביל על כל 3 התחומים הקיימים כאשר החלק העיקרי מוקדש כמובן לתחום הכמותי שם יש יותר חומר ללמוד ושם מרוכזות מרבית הבעיות של התלמידים. הלימודים מתנהלים לפי החלוקה של : לימוד של חומר חדש, מצד אחד, תרגול והעמקה של החומר שכבר נלמד, מצד שני.
במהלך הקורס עוברים התלמידים על כל נושא ונושא במבחן. לקראת סוף קורס (כשבועיים וחצי מסופו) לימודי פסיכומטרי נכנסים לתקופת המרתון שבה מעבר למפגשים הלימוד הרגילים נערכות גם בחינות סימולציה מלאות בתנאי מבחן. הדבר מאפשר לתלמידים להתכונן לאינטנסיביות של הבחינה. לומדים כמעט יום יום.
המדריכים ב"חרשן" עוברים סינון קפדני. ציון גבוה הוא אכן תנאי הכרחי אבל לא מספיק שכן כולם עברו ימי מיון מפרכים בהם נבחנות יכולות ההוראה ויכולות החשיבה הפסיכומטרית שלהם. לאחר ימי המיון כל מועמד עובר הכשרה מקיפה הכוללת כל אספקט של עולם הפסיכומטרי החל ממעבר על החומר המקצועי ועד התמודדות עם תלמידים. זאת, כשברור מאליו שכול מדריך/ה חייבים בניסיון של 4 שנים לפחות ברגע הכניסה אלינו.
הכיתות ב"חרשן" מכילות מספר נמוך יחסית של תלמידים מתוך המטרה של להעניק חוויה לימודית אישית לכל תלמיד ולתמיד. מעבר לתחושת התלמיד הדבר מאפשר למדריך להתאים תוכנית לימוד אישית לכל תלמיד ובכך לעזור אף יותר להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.
קורס לימודי פסיכומטרי לבחינה הפסיכומטרית ב"חרשן" תוכנן ונבנה כך שייתן מענה בארבעה מישורים:
– מקצועיות ההוראה והלימוד
– יחס וליווי אישי לכל תלמיד/ה
– הקף שעות וחומר רב כנדרש
– עדכניות החומר בהתאם למגמות הבחינה המשתנות.
בכדי לעמוד ביעדים אלה מושקעת יצירתיות ומקצועיות מצד המדריכים. ומערך הייעוץ ב"חרשן" מסתייע בניסיונם העשיר בתחום, במטרה לשמור על רמתו הגבוהה של הקורס ונתינת מענה לתלמידים.
צוות המדריכים
המורים להוראת הכנה לפסיכומטרי המלמדים ב"חרשן" מתקבלים אך ורק לאחר שצברו ניסיון והדרכה בתחום במקומות אחרים, עברו סינון קפדני (בדגש על מקצועיות ויחסי אנוש) וראיון אישי וכן סיימו בהצלחה ובהצטיינות הכשרה אינטנסיבית : הליך ממושך זה הינו מתוך רצון לחשוף את התלמידים לאיכות הוראה גבוהה ומנוסה בתחום בידיעה שהמורה המלמד/ת את הקורס הינו גורם מרכזי להצלחת התלמידים בבחינה.
בחנים ומבחנים
בתחילת הקורס נערך מבחן פתיחה לאבחון הרמה הראשונית ולצורך הכוונה אישית (ותיאום ציפיות) של הסטודנט, מצד המדריך בקורס.
בקורס בית ספר לפסיכומטרי מתקיימים מבחנים ובחנים ממוקדים בהתאם לחומר הנלמד בכיתה, מתוך רצון לבחון את השליטה בחומר הנלמד וכן לתרגל את העבודה בלחץ של זמן.
הבחנים והמבחנים מקיפים את כל שלושת תחומי הבחינה (אנגלית, חשיבה מילולית וחשיבה כמותית).
מטרת המבחנים והבחנים הינה לתרגל את תלמידי הקורס בהדרגה לריכוז בלחץ זמן ולאורך זמן, כנדרש בבחינה האמיתית. כמו כן הבחנים והמבחנים מסייעים להמשך הקשר הישיר אישי שניתן לכול תלמיד מצד המדריך בקורס. איננו משתמשים ב"פירוטכניקה" כדוגמת בחנים ממוחשבים וכד' מאחר ו: א. לא הוכחה יעילותם, ב. הדבר יכול לגרום לך שיבוש קוגניטיבי בזמן המבחן.
שיחות אישיות
החל מהשיעור השני, עם החזרת מבחן הפתיחה, נערכות שיחות אישיות בין המדריך לכל אחד מהתלמידים בקורס, לצורך היכרות והכוונה אישית לתלמיד על דרך הלימוד המומלצת עבורו, בהתאם לתוצאות הבחינה שלו ונתינת דגשים .
במהלך הקורס מושם דגש על שיפור והשקעה של התלמיד בהתאם למבחנים ולבחנים המועברים בכיתה, והמדריך מנחה אותם בצעדים העשויים לשפר את ציוניהם.
תקופת המרתון
המרתון בקורס הפסיכומטרי מתחיל עד כשלושה שבועות קודם לבחינה , בתקופה זו מתקיימים 4-5 מפגשים בשבוע תוך חזרה על החומר, שילוב מבחנים ושאלות חמות.
מבנה המרתון
חזרה על החומר לפי אותם נושאים מתוך חוברת ייחודית המורכבת משאלות מייצגות.
תרגול פרקים שלמים כפי שמופיעים בבחינה הפסיכומטרית.
עשיית בחינות סימולציה מלאות, המדמות את הבחינה הפסיכומטרית בזמן אמת, ובתנאי אמת, מתוך מטרה להתרגל לעבודה בריכוז לאורך זמן, ולשם הורדת הלחץ לקראת הבחינה.
לדעתנו, כדאי ורצוי להתמודד עם בחינות פסיכומטריות ודומות בצורת פרקים או בחינות מלאות כבר לפני השתתפות בקורס.
ישנן 3 סיבות עיקריות לכך:
1. כמו בתחום השלמת בגרויות, ככל שמתנסים בבחינות אלה, הפחד פוחד בצורה משמעותית. בהתחלה כל העניין יכול להיות מלחיץ, מפחיד ומעורר התנגדות. אבל, הפחד הוא מהלא נודע. כאשר נכנסים לנושא מתחילים לעכל את מה שכלול בו וכשמתחילים לעכל מגיע ההגיון ואיתו העבודה האמיתית. זהו זה.. אין הנחות.
2. אפשר לדעת כבר מראש איזה חלק בעייתי ואיזה פחות.
3. בכל מקרה, בבית ספר לפסיכומטרי יועברו לכם, ממילא, בחינות יותר קשות!